Telefon Zaufania dla dzieci i młodzieży - 116 111

Telefon jest anonimowy i bezpłatny, działa 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę. Dzieci i młodzież do lat 18 mogą porozmawiać o wszystkim: przyjaźni, miłości, dojrzewaniu, kontaktach z rodzicami, rodzeństwem, problemach w szkole czy emocjach, których doświadczają. Gdy czują się dyskryminowane, kiedy doświadczają przemocy lub są jej świadkiem.


Dziecięcy Telefon Zaufania Rzecznika Praw Dziecka - 800 12 12 12

Pod tym numerem telefonu młodzi ludzie, a także ich opiekunowie mogą otrzymać bezpłatne    i profesjonalnie wsparcie psychologiczne. Do dyspozycji dzieci i młodzieży jest także czat internetowy. Zarówno telefon zaufania, jak i czat zapewniają pełną dyskrecję oraz anonimowość i są dostępne siedem dni w tygodniu przez całą dobę.


Czat internetowy – dodatkowe wsparcie


Oprócz wsparcia telefonicznego można też napisać do ekspertów na czacie internetowym. Pod adresem https://czat.brpd.gov.pl/ dyżur pełnią eksperci z zakresu prawa, spraw socjalnych, edukacji i wychowania oraz ochrony zdrowia.
Oprócz codziennego, całodobowego wsparcia psychologicznego i kryzysowego można uzyskać również wyczerpujące informacje dotyczące obowiązujących przepisów i procedur. Harmonogram dyżurów jest dostępny na stronie https://brpd.gov.pl/2022/01/10/rozszerzenie-pomocy-ekspertow-dzieciecego-telefonu-zaufania/
Więcej informacji na temat Dziecięcego Telefonu Zaufania można znaleźć na stronie Rzecznika Praw Dziecka.
 

Ogólnopolski Telefon Zaufania Narkomania - 800 199 990 - czynny codziennie w godz. 16.00 - 21.00

Ogólnopolski Telefon Zaufania Uzależnienia behawioralne - 801 889 880 - czynny codziennie w godz. 17.00 - 22.00

Poradnia Telefoniczna "Niebieskiej Linii" - 22 668-70-00

Poradnia działa 7 dni w tygodniu w godzinach 10.00 - 20.00; dyżury pełnią przeszkoleni specjaliści: psycholodzy i prawnicy.
Infolinia przeznaczona jest dla wszystkich osób pokrzywdzonych przestępstwem, w tym ze szczególnym uwzględnieniem osób doświadczających przemocy w rodzinie oraz jej świadków.
 

Telefon zaufania dla młodych osób prowadzony przez Fundację ITAKA - 22 484 88 04

Ta linia zapewnia wsparcie zdrowia psychicznego.
Numer skierowany jest głównie do:
• dzieci
• młodzieży
• młodych dorosłych (do 25 r.ż.)
 
Jeśli:
 
• masz kłopoty w szkole, w domu, jesteś młodym dorosłym i masz problemy w pracy, w relacjach z ludźmi lub po prostu potrzebujesz porozmawiać
• czujesz, że dzieje się z Tobą coś niepokojącego lub nie radzisz sobie z codziennością
• podejrzewasz, że masz depresję
• masz opory przed pójściem do specjalisty
• obawiasz się reakcji otoczenia na wiadomość, że chodzisz do psychologa, leczysz się u psychiatry
• podejrzewasz, że na depresję choruje ktoś z Twoich bliskich, przyjaciół i chcesz wiedzieć, jak możesz mu pomóc
Psychologowie nie stawiają diagnozy, nie leczą, nie oceniają, ale wysłuchają i udzielą wsparcia. Wytłumaczą także, jakie są objawy depresji, na czym polega leczenie oraz terapia osób z rozpoznaną depresją i podpowiedzą co robić dalej.
 
Nie chcesz rozmawiać przez telefon lub nie masz do tego warunków? - Napisz do nas na czacie.
 
Jesteśmy tutaj dla Ciebie w poniedziałek i wtorek od 11.00 do 21.00.
 
Nieodpłatne sesje wsparciowe online z psychologiem
 
Chciałbyś skorzystać z pakietu 5 NIEODPŁATNYCH sesji wsparciowych online z psychologiem?
Jest to możliwe po wcześniejszym uzgodnieniu terminu pod numerem 22 484 88 04.
Osoby poniżej 18 roku życia będą proszone o przesłanie skanu zgody podpisanej przez opiekuna/rodzica.
 
 

Na jakie wsparcie w Polsce mogą liczyć?

Osobami uprawnionymi do korzystania z pomocy społecznej – oprócz osób posiadających obywatelstwo polskie – są także cudzoziemcy, którzy mają miejsce zamieszkania                            i przebywają na terenie Polski m.in.:
 
• na podstawie zezwolenia na pobyt stały,
• zezwolenia na pobyt rezydenta długoterminowego Unii Europejskiej,
• w związku z uzyskaniem w Rzeczypospolitej Polskiej statusu uchodźcy lub ochrony uzupełniającej.
 
W związku z tym cudzoziemcy mogą korzystać ze świadczeń pomocy społecznej dopiero po zakończeniu procedury legalizacji pobytu, czyli np. uzyskaniu statusu uchodźcy lub ochrony uzupełniającej.
 

Informacje ---> pobierz tu!

Przydatne linki
 

























Urząd Gminy Pysznica
37-403 Pysznica, ul. Wolności 277
Sekretariat,  tel. 015 841 00 04, fax 015 841 00 17
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Gminne Centrum Zarządzania Kryzysowego
Pysznica, ul. Wolności 277,
tel. 015 841 00 04, 015 841 01 13, fax. 015 841 00 17
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Urząd Stanu Cywilnego
Pysznica, ul. Wolności 275, tel. 015 841 00 16, 015 841 09 36
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Zakład Gospodarki Komunalnej sp.z oo.
Pysznica, ul. Wolności 295, tel. 015 841 00 08

Posterunek Policji w Pysznicy
Pysznica, ul. Wolności 275, tel. 015 877 33 72

Ochotnicza Straż Pożarna
Kłyżów, tel. 015 841 06 94

pomoc

Przekroczenie granicy

 
• Jeśli uciekasz przed rosyjską agresją zbrojna wobec Ukrainy, zostaniesz wpuszczony do Polski.
• Jeżeli nie masz zapewnionego miejsca pobytu w Polsce, udaj się do najbliższego punktu recepcyjnego.
• W punkcie recepcyjnym: otrzymasz więcej informacji na temat pobytu w Polsce, zapewnimy Ci tymczasowe zakwaterowanie w Polsce, otrzymasz ciepły posiłek, napój, podstawową opiekę medyczną oraz miejsce na odpoczynek.
• Jeżeli uciekasz przed konfliktem zbrojnym na Ukrainie, nie martw się, że nie masz dokumentów umożliwiających wjazd do Polski. Zostaniesz wpuszczony do Polski. Zabierz ze sobą najważniejsze dokumenty – paszport wewnętrzny, paszport zagraniczny (jeśli masz), akty urodzenia dzieci, które podróżują z Tobą, dokumentację medyczną.
• Przejścia graniczne można przekraczać także pieszo.
• Jeśli podróżujesz ze zwierzętami – psy, koty, fretki muszą mieć mikrochip i szczepienie, pozostałe (gryzonie, króliki, płazy, gady, ozdobne zwierzęta wodne, bezkręgowce) bez ograniczeń, ale decyzję podejmie podczas przekraczania granicy Krajowa Administracja Skarbowa.
• Decyzje związane z przewożonymi ruchomościami (np. samochód) podejmuje podczas przekraczania granicy Krajowa Administracja Skarbowa.
• Polska nie ma wpływu na procedury graniczne obowiązujące podczas przekraczania ukraińskiej granicy.

Punkty recepcyjne- Podkarpackie:

Pobyt w Polsce

• Jeśli nie posiadasz miejsca zakwaterowania w Polsce, w punktach recepcyjnych przy granicy uzyskasz niezbędne informacje.
• Masz dostęp do polskiej służby zdrowia.
• Jeśli już przebywasz w Polsce, nie martw się o to, że kończy Ci się legalny pobyt. Zadbamy o to, żeby Twój legalny pobyt został przedłużony.
• Uwaga: rejestracja w punkcie recepcyjnym nie jest obowiązkowa. 

Informacje

• Jeśli nie znalazłeś potrzebnej informacji, zadzwoń na infolinię: +48 47 721 75 75.
• Jeśli potrzebujesz informacji, dotyczących szczegółowych zasad przekraczania granicy, skontaktuj się ze Strażą Graniczną: +48 82 568 51 19.
• Infolinia dla obywateli polskich oraz posiadaczy Karty Polaka przebywających na Ukrainie: +48 22 523 88 80.
• W największych miastach Polski działają punkty informacyjne i infolinie.
 

Перетин кордону

 
• Якщо ти тікаєш від збройної російської агресії в Україні, тебе впустять до Польщі.
• Якщо у Вас немає гарантованого місця перебування в Польщі, зверніться до найближчого рецепційного центра.
• У рецепційному центрі: Ви отримаєте додаткову інформацію про Ваше перебування в Польщі, ми надамо Вам тимчасове житло в Польщі, Ви отримаєте гаряче харчування, напої, базову медичну допомогу та місце для відпочинку.
• Якщо ви рятуєтесь від збройного конфлікту в Україні, не хвилюйтеся, що у вас немає документів на в’їзд до Польщі. Вас приймуть до Польщі. Візьміть зі собою найважливіші документи – внутрішній паспорт, закордонний паспорт (якщо він є), свідоцтва про народження дітей, які подорожують з вами, медичну документацію.
• Прикордонні переходи також можна перетинати пішки.
• Якщо ви подорожуєте з тваринами – собаки, кішки, тхори повинні мати мікрочіп і вакцинацію, решта (гризуни, кролики, амфібії, рептилії, декоративні водні тварини, безхребетні) без обмежень, але рішення буде прийнято при перетині кордону Національною податковою адміністрацією.
• Рішення щодо перевезеного рухомого майна (наприклад, автомобіля) приймаються при перетині кордону Управлінням національних доходів.
• Польща не має впливу на прикордонні процедури, які застосовуються при перетині українського кордону.
 

Приймальні центри - Підкарпатське воєводство:

Залишайтеся в Польщі

 • Якщо у вас немає житла в Польщі, ви отримаєте необхідну інформацію в пунктах прийому біля кордону.
• Ви маєте доступ до польської медичної допомоги.
• Якщо ви вже перебуваєте в Польщі, не турбуйтеся про закінчення вашого законного перебування. Ми подбаємо про те, щоб ваше легальне перебування було продовжено.
• Примітка: реєстрація на стійці реєстрації не є обов’язковою.

Інформація

• Якщо ви не знайшли потрібну інформацію, телефонуйте на гарячу лінію:+48 47 721 75 75.
• Якщо вам потрібна інформація про детальні правила перетину кордону, звертайтеся до прикордонної служби: +48 82 568 51 19.
• Гаряча лінія для громадян Польщі та власників Карти поляка, які проживають в Україні: +48 22 523 88 80.
• У найбільших містах Польщі є інформаційні пункти та телефони довір

Wspieraj Seniora
 
 
Program „Wspieraj Seniora”
 
DOFINANSOWANO
ZE ŚRODKÓW
BUDŻETU PAŃSTWA
 
Program
„Wspieraj Seniora”
„Wspieraj Seniora” w gminie Pysznica
 
DOFINANSOWANIE
24 940 zł
CAŁKOWITA WARTOŚĆ INWESTYCJI
31 175 zł
 
W związku z obowiązującym stanem epidemii oraz znaczącym wzrostem zakażeń koronawirusem SARS-CoV-2, Ministerstwo Rodziny i Polityki Społecznej kierując się troską o bezpieczeństwo osób starszych przygotowało na rok 2020 program wspierający ochronę zdrowia i życia osób powyżej 70 roku życia pn: „Wspieraj Seniora”.
 
Program ma na celu dofinansowanie gmin w zakresie realizacji usługi wsparcia na rzecz Seniorów, którzy w obowiązującym stanie epidemii zdecydują się na pozostanie w domu. Zadanie polegać będzie w szczególności na dostarczeniu zakupów, zgodnie ze wskazanym przez Seniora zakresem, obejmujących artykuły podstawowej potrzeby, w tym artykuły spożywcze, środków higieny osobistej.
 
Program skierowany  jest do:
 
1. osób w wieku 70 lat i więcej, które pozostaną w domu w związku z zagrożeniem zakażeniem
    Covid-19, osoby niepełnosprawne oraz osoby  wymagające takiej formy pomocy,
 
2. w szczególnych przypadkach osoby poniżej 70 roku życia.
 
Za zakupy płaci Senior. Senior przekazuje pieniądze przed dokonaniem zakupów. Zasady                   i sposób rozliczania ustala indywidualnie Ośrodek.
 
W ramach projektu zostaną objęte pomocą osoby wymagające zrobienia zakupów czego efektem będzie pozostanie Seniorów w domu co przełoży się na  zmniejszenie ryzyka zakażenia wirusem Covid-19.
 
Infolinia 22 505 11 11 od poniedziałku do niedzieli
w godzinach 08:00 -21:00
Ośrodek Pomocy Społecznej w Pysznicy całodobowo
786 024 413; 786 0241 416
 
*****
 
Informacja dla Seniorów 70+
z terenu gminy Pysznica w zakresie pomocy  w okresie pandemii
----------------------------------------------
 
Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej realizuje program „Wspieraj Seniora” do którego przystąpił Ośrodek Pomocy Społecznej w Pysznicy.  
 
Uruchomiony został Solidarnościowy Korpus Wsparcia Seniorów
 
W ramach jego funkcjonowania powstała
 
Infolinia dla Seniorów nr telefonu: 22 505 11 11
 
Procedurę postępowania Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej przedstawiło w artykule, który zamieszczony jest poniżej.
 
---------------------------
Jak skorzystać z pomocy udzielanej w ramach programu Wspieraj Seniora
 
Informacja pochodzi ze strony MPiPS
 Ministerstwo Rodziny i Polityki Społecznej
 
Seniorze! Zostań w domu. Nie lekceważ zagrożenia. Twoje zdrowie jest najważniejsze! Skorzystaj z infolinii 22 505 11 11. To infolinia, która przekieruje Twoje potrzeby do najbliższego ośrodka pomocy społecznej w Twojej okolicy. Ośrodek pomocy społecznej będzie z Tobą w kontakcie i ustali, kto i jakiej formie będzie mógł Ci pomóc.
 
 
Więcej informacji na stronie: www.wspierajseniora.pl
 
Na czym polega program
Program zakłada dostarczenie niezbędnych produktów do Twojego domu. Mogą to być dostarczone artykuły podstawowej potrzeby, w tym artykuły spożywcze, środki higieny osobistej. Możesz również poprosić o pomoc np. w sprawach urzędowych (jeżeli ich zakres nie wymaga Twoich upoważnień lub udostępnienia danych wrażliwych), wyprowadzenie psa, itp. Zakres usług na rzecz osoby starszej jest ograniczony tzw. dystansem sanitarnym (np. nie możesz poprosić o usługę sprzątnięcia mieszkania).
 
Jak długo realizowany jest program
Program jest realizowany od 20 października  do 31 grudnia 2020 r.
 
Kto realizuje program w Twojej gminie
Za realizację programu odpowiada lokalny ośrodek pomocy społecznej w Twojej gminie
 
Kto może skorzystać z programu?
Program jest dla osób powyżej 70 roku życia, które zdecydowały się na pozostanie w domu, dla własnego bezpieczeństwa w czasie pandemii. W szczególnych przypadkach, pomoc może być udzielona osobie poniżej 70 roku życia. Szczególne sytuacje oznaczają brak możliwości zapewnienia niezbędnych potrzeb wynikających ze stanu zdrowia oraz sytuacji rodzinnej i społecznej osoby. Ocena takiej stanu sytuacji i decyzja o udzieleniu wsparcia należy do realizatora programu, czyli od decyzji ośrodka pomocy społecznej. Z programu nie mogą korzystać osoby, które już otrzymują wsparcie w ramach usług opiekuńczych, czy specjalistycznych usług opiekuńczych. Udzielenie pomocy w ramach programu nie zależy od kryterium dochodowego.
 
Czy płacę za zakupy i usługi?
Koszty zakupów pokrywa senior. Senior przekazuje pieniądze przed dokonaniem zakupów. Zasady i sposób rozliczania ustala indywidualnie ośrodek pomocy społecznej, podczas pierwszego kontaktu z Tobą.
Pomoc w postaci usług, np. pomoc np. w sprawach urzędowych, wyprowadzenia psa, są nieodpłatne.
 
W jaki sposób zgłosić swoje potrzeby?
 
KROK 1.
Zadzwoń na infolinię 22 505 11 11
Zgłoś podczas rozmowy, że zdecydowałeś się zostać w domu. Zapisz datę i godzinę kiedy dzwoniłeś.
Infolinia działa od poniedziałku do niedzieli w godzinach 08:00-21:00
Osoba przyjmująca zgłoszenie przekazuje Twoją prośbę o pomoc do ośrodka pomocy społecznej w danej gminie przez system  Centralnej Aplikacji Statystycznej
 
KROK 2.
Pracownik ośrodka pomocy społecznej kontaktuje się z Tobą telefonicznie. W celu weryfikacji podaje datę i godzinę kiedy dzwoniłeś na infolinię. Następnie zweryfikuje zgłoszenie i ustali w jaki sposób można Ci pomóc. Poda imię i nazwisko osoby, która do Ciebie przyjdzie oraz datę.
Podczas rozmowy telefonicznej, pamiętaj o zapisaniu numeru do ośrodka pomocy społecznej oraz danych osoby, która do Ciebie przyjdzie.
W razie wątpliwości, zadzwoń do Twojego ośrodka pomocy społecznej.
 
KROK 3.
Przychodzi do Ciebie osoba, którą OPS wyznaczył do pomocy. W celu weryfikacji poda imię i nazwisko. W przypadku pomocy w formie zrobienia zakupów senior przekazuje pieniądze przed dokonaniem zakupów. Zasady i sposób rozliczania ustala indywidualnie ośrodek pomocy społecznej, podczas pierwszego kontaktu z Tobą.
Pamiętaj o zachowaniu zasad bezpieczeństwa: noś maseczkę, zachowuj dystans,                    w miarę możliwości używaj rękawiczek jednorazowych.
 
KROK 4.
Odbierasz zakupy od osoby, która Ci pomaga z zachowaniem zasad bezpieczeństwa: noś maseczkę, zachowuj dystans, w miarę możliwości używaj rękawiczek jednorazowych.
PAMIETAJ! Płacisz tylko za rzeczywisty koszt zakupów. Pozostałe usługi są nieodpłatne!
 
Kto do mnie przyjdzie, by pomóc??
Lokalne ośrodki pomocy społecznej realizują program na terenie gminy. Zakupy czy usługi mogą być realizowane poprzez pracowników ops (pracowników socjalnych, asystentów rodziny, pracowników administracyjnych i innych). Gmina może również podjąć decyzję o zatrudnieniu nowych pracowników, zleceniu realizacji tego zadania organizacjom pozarządowym, zakupie usługi od sektora prywatnego, współpracy z wolontariuszami, harcerzami, żołnierzami WOT, członkami ochotniczych straży pożarnych. 
 
Czy usługa w ramach programu jednorazowa czy może być realizowana wielokrotnie?
Usługa może być świadczona raz w tygodniu, bądź kilka razy w czasie trwania programu, ale jest to uzależnione od organizacji działań przez ośrodek pomocy społecznej i potrzeb osoby starszej w wieku 70 lat i więcej.
 
Czy mogę zgłosić się bezpośrednio do ośrodka pomocy społecznej, żeby poprosić o usługi w ramach programu?
Tak, jeśli senior jest w wieku w wieku 70+ i wymaga wsparcia, taka pomoc może zostać zrealizowana w ramach programu. Rekomendujemy jednak w pierwszej kolejności kontakt za pomocą infolinii 22 505 11 11.
 
Bezpieczeństwo osób starszych podczas realizacji programu.
Realizator programu ośrodek pomocy społecznej odpowiada za działania, mające na celu ochronę osób starszych.
 

 

 

Podkategorie