Telefon Zaufania dla dzieci i młodzieży - 116 111
Telefon jest anonimowy i bezpłatny, działa 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę. Dzieci i młodzież do lat 18 mogą porozmawiać o wszystkim: przyjaźni, miłości, dojrzewaniu, kontaktach z rodzicami, rodzeństwem, problemach w szkole czy emocjach, których doświadczają. Gdy czują się dyskryminowane, kiedy doświadczają przemocy lub są jej świadkiem.
Dziecięcy Telefon Zaufania Rzecznika Praw Dziecka - 800 12 12 12
Pod tym numerem telefonu młodzi ludzie, a także ich opiekunowie mogą otrzymać bezpłatne i profesjonalnie wsparcie psychologiczne. Do dyspozycji dzieci i młodzieży jest także czat internetowy. Zarówno telefon zaufania, jak i czat zapewniają pełną dyskrecję oraz anonimowość i są dostępne siedem dni w tygodniu przez całą dobę.
Czat internetowy – dodatkowe wsparcie
Oprócz wsparcia telefonicznego można też napisać do ekspertów na czacie internetowym. Pod adresem https://czat.brpd.gov.pl/ dyżur pełnią eksperci z zakresu prawa, spraw socjalnych, edukacji i wychowania oraz ochrony zdrowia.
Oprócz codziennego, całodobowego wsparcia psychologicznego i kryzysowego można uzyskać również wyczerpujące informacje dotyczące obowiązujących przepisów i procedur. Harmonogram dyżurów jest dostępny na stronie https://brpd.gov.pl/2022/01/10/rozszerzenie-pomocy-ekspertow-dzieciecego-telefonu-zaufania/
Więcej informacji na temat Dziecięcego Telefonu Zaufania można znaleźć na stronie Rzecznika Praw Dziecka.
Ogólnopolski Telefon Zaufania Narkomania - 800 199 990 - czynny codziennie w godz. 16.00 - 21.00
Ogólnopolski Telefon Zaufania Uzależnienia behawioralne - 801 889 880 - czynny codziennie w godz. 17.00 - 22.00
Poradnia Telefoniczna "Niebieskiej Linii" - 22 668-70-00
Poradnia działa 7 dni w tygodniu w godzinach 10.00 - 20.00; dyżury pełnią przeszkoleni specjaliści: psycholodzy i prawnicy.
Infolinia przeznaczona jest dla wszystkich osób pokrzywdzonych przestępstwem, w tym ze szczególnym uwzględnieniem osób doświadczających przemocy w rodzinie oraz jej świadków.
Telefon zaufania dla młodych osób prowadzony przez Fundację ITAKA - 22 484 88 04
Ta linia zapewnia wsparcie zdrowia psychicznego.
Numer skierowany jest głównie do:
• dzieci
• młodzieży
• młodych dorosłych (do 25 r.ż.)
Jeśli:
• masz kłopoty w szkole, w domu, jesteś młodym dorosłym i masz problemy w pracy, w relacjach z ludźmi lub po prostu potrzebujesz porozmawiać
• czujesz, że dzieje się z Tobą coś niepokojącego lub nie radzisz sobie z codziennością
• podejrzewasz, że masz depresję
• masz opory przed pójściem do specjalisty
• obawiasz się reakcji otoczenia na wiadomość, że chodzisz do psychologa, leczysz się u psychiatry
• podejrzewasz, że na depresję choruje ktoś z Twoich bliskich, przyjaciół i chcesz wiedzieć, jak możesz mu pomóc
Psychologowie nie stawiają diagnozy, nie leczą, nie oceniają, ale wysłuchają i udzielą wsparcia. Wytłumaczą także, jakie są objawy depresji, na czym polega leczenie oraz terapia osób z rozpoznaną depresją i podpowiedzą co robić dalej.
Nie chcesz rozmawiać przez telefon lub nie masz do tego warunków? - Napisz do nas na czacie.
Jesteśmy tutaj dla Ciebie w poniedziałek i wtorek od 11.00 do 21.00.
Nieodpłatne sesje wsparciowe online z psychologiem
Chciałbyś skorzystać z pakietu 5 NIEODPŁATNYCH sesji wsparciowych online z psychologiem?
Jest to możliwe po wcześniejszym uzgodnieniu terminu pod numerem 22 484 88 04.
Osoby poniżej 18 roku życia będą proszone o przesłanie skanu zgody podpisanej przez opiekuna/rodzica.