Z dniem 4 kwietnia 2013 r Ośrodek Pomocy Społecznej w Pysznicy uruchomił elektroniczną skrzynkę podawczą, umożliwiającą załatwianie wszelkich spraw urzędowych w Ośrodku za pomocą internetu.

 

Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej (ePUAP) to portal, na którym jednostki administracji publicznej mogą udostępniać swoje usługi drogą elektroniczną, natomiast obywatele mają możliwość załatwiania spraw urzędowych przez internet, bez wychodzenia z domu, o każdej porze dnia i nocy. Platforma ePUAP to swoisty one-stop-shop, który może pomóc jednostkom administracyjnym w urzeczywistnieniu wizji eadministracji. Urzędy udostępniając usługi poprzez ePUAP wychodzą naprzeciw potrzebom obywateli jak również usprawniają swoją pracę w organizacji.

Możliwość udostępniania usług publicznych poprzez ePUAP to oszczędność przede wszystkim dla urzędów administracji publicznej, które zyskują infrastrukturę do wymiany informacji oraz tworzenia usług złożonych. Podmioty publiczne zintegrowane z platformą ePUAP zdejmują z siebie obowiązek budowania własnych systemów dziedzinowych, dzięki którym mogą udostępniać usługi publiczne drogą elektroniczną. Zaoszczędzone w ten sposób środki mogą zostać wykorzystane na rozwój innych obszarów funkcjonowania urzędów.

System ePUAP umożliwia również wymianę dokumentów elektronicznych pomiędzy instytucjami publicznymi i obywatelami z uwzględnieniem wymagań otwartości, bezpieczeństwa, neutralności technologicznej oraz wymagań procedur urzędowych. Korzystanie z platformy to przede wszystkim nie powielanie działań poszczególnych resortów.

Dostępny na platformie katalog usług to miejsce, w którym udostępniony jest spis usług publicznych, które można załatwić drogą elektroniczną w spójny sposób. Katalog w sposób ewolucyjny będzie się rozwijał np. umożliwiając integrację oraz tworzenie nowych, złożonych usług publicznych. Formularze usług dostępne na ePUAP posiadają również możliwość wstępnej (następującej jeszcze przed wysłaniem dokumentów) weryfikacji przygotowanych przez obywatela dokumentów, co w znacznym stopniu zmniejsza liczbę błędów (pomyłek).

Więcej informacji na stronie BIP: